Κείμενο από παρέμβαση αλληλεγγύης για κατάληψη Termita (Βόλος), στο πανεπιστήμιο Λαμίας

ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΕΙΝΑΙ Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ

Η εκπαίδευση αποτελεί έναν από τους βασικούς παράγοντες ευημερίας για την κοινωνία. Είναι ο σκελετός της κοινωνίας, ο οποίος δυναμώνει όσο ανεβαίνει το επιπεδο του εκπαιδευτικού συστήματος.

Με την εμφάνιση των “εθνών-κρατών” τον 18ο αιώνα,η κάθε άρχουσα τάξη, με τα εκάστοτε εκπαιδευτικά συστήματα, αναλαμβάνει το διαρκή έλεγχο, ποσοτικά και ποιοτικά, της δημόσιας παιδείας. Οι κυρίως λόγοι είναι αρχικά η επιχειρούμενη ομοιογένεια, δηλαδή η εμπέδωση των όποιων εθνικών αφηγήσεων και θρησκευτικών πεποιθήσεων εκφράζουν επίσημα οι εξουσιαστές ως “πραγματικότητα” , είναι και η αποδοχή και η διδασκαλία του ίδιου του εξουσιαστικού συστήματος μέσα από την μικρογραφία του εκπαιδευτικού συστήματος. Ενός εχθρικού συστήματος με ρόλους, ιεραρχίες, νομοτέλειες,και με διαρκή ανταγωνισμό για την απόκτηση της πάντα καλύτερης και πιο προνομιούχας θέσης από αυτή του διπλανού σου, εξουσιαστικές έννοιες που καθορίζουν την αυριανή σου “θέση” και επιβίωση. Ένα σύστημα που εκπαιδεύει φοιτητές/-τριες στο να αποκτήσουν δεξιότητες που θα τους επιτρέψουν να προσαρμοστούν στις επισφαλείς συνθήκες διαβίωσης και σε εργασιακούς χώρους που καταβροχθίζονται από την αβεβαιότητα.

Οι απόφοιτοι/ες κατά κύριο λόγο είναι οι αυριανοί εργάτες/τριες, προσαρμοσμένοι/ες αρκετά καλά να ανέχονται την εντατικοποίηση και την υποτίμηση μέσα από την προσομοίωση των αμφιθεάτρων. Αμφιθεάτρων που “γεμίζουν” με ανταγωνισμό, ταξικούς διαχωρισμούς, αποστειρωμένη γνώση μέσα από την παπαγαλία με σκοπό την καριέρα, το κυνήγι (με κάθε κόστος) της επιτυχίας και της δόξας που μόνο μια μικρή μειοψηφία ουσιαστικά τα δικαιούται. Αυτή της αφρόκρεμας των πειθαρχημένων οι οποίοι προορίζονται για τα πόστα κύρους και δύναμης.

Σ’ένα τέτοιο αποστειρωμένο ίδρυμα φαίνεται ότι θέλει να μετατραπεί το πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, το οποίο λειτουργώντας ως κατασταλικός μηχανισμός απειλεί με εκκένωση την κατάληψη Τερμίτα η οποία δραστηριοποιείται στο χώρο του πανεπιστημίου απο το 2011.

Η αιτία της απειλούμενης εκκένωσης είναι ένα πλάνο ανέγερσης δύο κτιρίων στο χώρο του πανεπιστημίου,το οποίο ξεκίνησε ο πρύτανης σε συνεργασία με το γραφείο αξιοποίησης της ακίνητης περιουσίας του πανεπιστημιου Θεσσαλίας.

Ο πραγματικός λόγος όμως είναι η συντονισμένη προσπάθεια φίμωσης κάθε φωνής ελευθερίας στους χώρους των πανεπιστηνίων (LIBERTA, Vancouver Apartman, ΤΕΡΜΙΤΑ) από τη αριστερή συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ σε συνεργασία με τους πρυτάνεις των ιδρυμάτων και τους κρατικούς κατασταλτικούς μηχανισμούς.

Θα πρέπει όλοι να καταλάβουμε ότι η εκπαίδευση θα πρέπει να ενθαρρύνει και να αναπτύσσει τα αισθήματα του αλληλοσεβασμού και της αλληλεγγύης, προκειμένου να καθορίσει τις προϋποθέσεις για την ανάδειξη μιας ισόνομης κοινωνίας.
Στον πόλεμο αυτό δεν υπάρχουν πολλές εναλλακτικές.Οι φοιτητές/τριες οφείλουν να “ανακαταλάβουν” τις σχολές τους! Να αντισταθούν στα αποστειρωμένα από ζωή , δημιουργικότητα και διασκέδαση ιδρύματα, που πλασάρουν. Οι φοιτητές/-τριες θα πρέπει να δημιουργήσουν ελεύθερους χώρους πολιτικής ζύμωσης και αμφισβήτησης κάθε μορφής εξουσίας και καταπίεσης, θα πρέπει να τολμήσουν να συγκρουστούν με το τυποποιημένο εκπαιδευτικό μοντέλο που πλασάρουν οι διαμορφωτές συνειδήσεων. Θα πρέπει να διασκεδάζουν όπως και όταν οι ίδιοι θέλουν, χωρίς “άδειες” και να διεκδικήσουν με αγώνες μια καλύτερη ζωή για όλους.

 

ΚΑΤΩ ΤΑ ΞΕΡΑ ΣΑΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΚΑΤΑΛΗΨΕΙΣ

ΔΥΝΑΜΗ ΚΑΙ  ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ  ΣΤΗΝ ΑΠΕΙΛΟΥΜΕΝΗ ΜΕ ΕΚΚΕΝΩΣΗ

ΚΑΤΑΛΗΨΗ ΤΕΡΜΙΤΑ ΣΤΟ ΒΟΛΟ

 

 

https://anarxikoilamias.squat.gr

ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΑΝΑΡΧΙΚΩΝ-ΑΝΤΙΕΞΟΥΣΙΑΣΤΩΝ/ΤΡΙΩΝ ΛΑΜΙΑΣ

This entry was posted in κειμενα. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *